
Dr. habil. Jákfalvi Magdolna
egyetemi professzor
Nr. crt. | Nume și prenume | Anul susținerii publice | Titlul tezei de doctorat | Nume și prenume conducătorului de doctorat |
1 | CHIRIAC CONSTANTIN Cotutelă cu Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu – 2006 |
2006 | Poezia ca spectacol | MIHAI SIN / MIRCEA TOMUȘ |
2 | BÁCS MIKLÓS Cotutelă cu Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca – 2006 |
2007 | Conceptul de rol la Luigi Pirandello și Jacob Levi Moreno | LEVENTE KOVÁCS / ION VARTIC |
3 | CHIRILĂ CARMEN MONICA Cotutelă cu Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca – 2007 |
2008 | Commedia dell’arte. Figuri centrale: Arlecchino – Pulcinella. Ecouri în modernitate | MIHAI SIN / ION VARTIC |
4 | MIRIAM SIMONA CUIBUS Cotutelă cu Universitatea „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca – 2008 | 2010 | Bovarismul. Jocurile ficțiunii bovarice în literatură și teatru | ANDRÁS BÉRES / ION VARTIC |
5 | PALOCSAY KISO KATA | 2010 | Improvizație pentru teatrul de păpuși – atitudine și tehnici de animație Bábos improvizáció – animációs gondolkodás és animációs technikák | LEVENTE KOVÁCS |
6 | MAKKAI GYÖNGYVÉR | 2010 | Rolul dramaturgic al muzicii în artele spectacolului A zene színházdramaturgiai szerepvállalása | LEVENTE KOVÁCS |
7 | NOFERI EDITH NICOLETA | 2010 | Teatralitatea limbajului scenic la Purcărete | ANDRÁS BÉRES |
8 | NOVÁK ILDIKÓ | 2010 | „S-a făcut odată un teatru de păpuși”- capitole din istoria Teatrului de Păpuși din Tg-Mureș Lett „egyszer egy bábszínház” – fejezetek a marosvásárhelyi Állami Bábszjnház történetéből (1949-1975) | LEVENTE KOVÁCS |
9 | NICA RADU Cotutelă cu Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu – 2009 |
2010 | Istoria Teatrului German din Sibiu | SORIN-ION CRIȘAN/ THOMAS NÄGLER |
10 | PARÁSZKA NICOLAE | 2010 | Ce aplaudăm? Teatrul în contextul culturii populare și de elită Mihez tapsolunk? A színház az elit és a populáris kultúra által meghatározott erőtérben | ANDRÁS BÉRES |
11 | ANCA BRADU Transferat de la Universitatea “Lucian Blaga” Sibiu |
2010 | Dramaturgia lui Lucian Blaga – fenomen de antropologie teatrală româneasc | MIHAI SIN |
12 | NĂNDREAN DORINA | 2011 | Vocea şi vorbirea – Amprente ale personalităţii actoriceşti | MIHAI SIN |
13 | SUCIU MIHAI | 2011 | Teatrul, dincolo de teatru (paradigma teatrală a spectacolului mediatic) | MIHAI SIN |
14 | BORODAN GAVRIL | 2011 | Teatrul românesc între constrângerea ideologică și ideologia libertății | MIHAI SIN |
15 | MIHĂESCU CARMEN | 2011 | Convergențe ale artei muzicale cu arta teatrului | MIHAI SIN |
16 | PATKÓ ÉVA | 2011 | Căutarea identităţii prin procesul teatral (The search for identity through theatrical process) |
LEVENTE KOVÁCS |
17 | MENDEL MELINDA | 2011 | Teatrul maghiar din America. Istoria culturii maghiare din America Az amerikai magyar színjátszás | LEVENTE KOVÁCS |
18 | CRISTACHE NICULAE | 2011 | Formarea actorului. Instrumentele metodei Chubbuck | SORIN-ION CRIȘAN |
19 | THEODOR-CRISTIAN POPESCU | 2011 | Surplus de oameni sau surplus de idei. Pionierii mișcării independente în teatrul românesc post 1989: atitudini, strategii, impact | ANDRÁS BÉRES |
20 | DUȘA INOCENȚIU RÂNDUNEL | 2011 | Între identitatea continentală şi diferenţele culturale – teatrul lui Eugen Ionescu sau chipul ascuns al destinului | MIHAI SIN |
21 | LÖRINCZI ROZÁLIA | 2012 | Relația om-păpușă în genurile teatrale Az ember és báb viszonya a színházi műfajokban | LEVENTE KOVÁCS |
22 | BĂLAN RALUCA | 2012 | Prelucrări ale tragicului în dramaturgia contemporană | MIHAI SIN |
23 | BOANTA ADRIANA | 2012 | Experiment și experiență în arta teatrului secolului XX: Arhitectura imaginii scenice | MIHAI SIN |
24 | DAN MARCELA LIVIA | 2012 | Limbajul teatral | MIHAI SIN |
25 | IVĂNUȘCĂ ELENA | 2012 | Gestul ca mediator și creator de sens. De la text la întruparea personajului. | ANDRÁS BÉRES |
26 | MOLNÁR MÁRTA | 2012 | Impactul esteticii teatrale a regizorului coregraf Maurice Béjart asupra artei dansului si a vietii culturale maghiare. Maurice Béjart rendezői táncszínházának hatása a magyar táncművészetre és kulturális életre | ANDRÁS BÉRES |
27 | HERCZEG TAMÁS | 2012 | Viziuni noi în managementul instituţiilor teatrale Új szemléletek a színházi intézményvezetésben | ANDRÁS BÉRES |
28 | TOMPA KLÁRA | 2013 | Heautontimorumenos (Cel care se pedepseşte singur) Etosul ascetic al creaţiei actorului sau discursul autoflagelant HEAUTONTIMORUMENOS (Önmagát kínzó) Aszketikus színészi munkaethosz, avagy a színészi alkotófolyamat öngyötrő diskurzusa | LEVENTE KOVÁCS |
29 | KOVÁCS GABRIELLA | 2013 | Teatru şi dramă aplicate – tehnici dramatice în predarea limbii engleze de specialitate Alkalmazott színház és dráma – Drámatechnikák az angol szakmai nyelvhasználat oktatásában | ANDRÁS BÉRES |
30 | ARDELEAN IOAN IULIU | 2013 | Stanislavski şi teatrul american de azi | SORIN-ION CRIȘAN |
31 | PERȚEA ALINA MARIA | 2013 | Pedagogia teatrală. Aplicabilitatea, utilitatea și eficacitatea mijloacelor pedagogiei teatrale în cercetare practică. | SORIN-ION CRIȘAN |
32 | RĂDESCU NEAGU OLTEA VLAD | 2013 | Teatrul românesc și experiențele culturale postdecembriste | SORIN-ION CRIȘAN |
33 | CADARIU ANDA | 2013 | Poetic sau politic? Teatrul alternativ în Polonia (1954-1989). | SORIN-ION CRIȘAN |
34 | ȘARBA MARIANA- IRINA | 2014 | Importanţa creatoare a artei actorului în spectacolul muzical | VIOLETA ZONTE |
35 | KELEMEN MARIA-MAGDALENA | 2014 | Istoria teatrului tîrgumureșean. Repere instituționale și spectacologice de la primele forme de manifestare teatrală până la sfârșitul secolului al XX-lea | SORIN-ION CRIȘAN |
36 | VĂCĂRESCU PETRU SILVIU | 2014 | Modalitatea estetică a corpului. | VIOLETA ZONTE |
37 | BUTA ÁRPÁD ATTILA | 2014 | Arta magiei – magia artei. Raportul dintre arta interpretului și tehnica de canto în arta teatrală europeană modernă A varázslat mestersége – a mesterség varázslata. Előadóművészet és énektechnika kapcsolata a kortárs európai színházművészetben | LEVENTE KOVÁCS |
38 | ROMAN ȘTEFAN-MARIN | 2014 | Teatralitatea scrierilor epice beckettiene | SORIN-ION CRIȘAN |
39 | HARSÁNYI ZOLTÁN ZSOLT | 2014 | Rolul spectatorului | ANDRÁS BÉRES |
40 | BOROS KINGA MÓNIKA | 2014 | Teatrul incomod. Politicul în teatrul român și maghiar de azi Kényelmetlen színház. Politikusság napjaink román és magyar színházában | ANDRÁS BÉRES |
41 | IUȘAN CRISTINA MARIA | 2014 | Corpul actorului și dansul contemporan. De la mimesis la formele libertății artistice | SORIN-ION CRIȘAN |
42 | MAIOR IOANA- CLAUDIA | 2014 | Reguli, interdicții, tabuuri. De la ritual la reprezentația teatrală | SORIN-ION CRIȘAN |
43 | PRAJA LUMINIȚA | 2014 | Cuvânt-Tăcere-Mișcare | SORIN-ION CRIȘAN |
44 | SABADOȘ SABIN | 2014 | Teatrul de la substanțialitate la metafizică. Contribuții la estetica teatrală românească în prima jumătate a secolului al XX-lea | SORIN-ION CRIȘAN |
45 | GYERESI JULIA | 2014 | Importanţa improvizaţiei verbale semi-fixe în educaţia vorbirii scenice A félig kötött formájú szöveges rögtönzésgyakorlati haszna a beszédoktatásban | MAGDOLNA JÁKFALVI |
46 | BENEDEK TIBOR MAGOR | 2014 | Analiza muzical-dramaturgică a melodramelor lui Franz Liszt/Liszt Ferenc melodrámáinak zenedramaturgiai elemzése | ÁRPÁD KÉKESI-KUN |
47 | KIS MARIA-KINGA | 2014 | Rolul dansului în formarea actorului și evoluția liniilor coregrafie | ANDRÁS BÉRES |
48 | SZŰCS KATALIN ÁGNES | 2014 | Teatrul şi schimbarea de regim. Aspecte teatrale ale schimbării regimului din Ungaria de la sfârşitul secolului trecut. | ANDRÁS BÉRES |
49 | CSUTAK ATTILA | 2015 | Excedarea limitelor sistemului spațio-temporal-imagistic al teatrului. Contribuții la o hermeneutică a imaginii și spațiului teatral. / Határátlépések a színház tér-idő-kép rendszerében. Adalékok a színházi kép és tér hermeneutikájához | ANDRÁS BÉRES |
50 | PĂSĂREANU EUGEN | 2015 | Forțe care acționează asupra teatrului: de la centrifuga descompunerii la centripeta cimentării | SORIN-ION CRIȘAN |
51 | MARIA ORQUIDEA LEITE DE FARIA BORGES BISPO | 2015 | Acțiunea teatrală în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea / L’action du théâtre de la seconde moitié du dix-huitième siècle | SORIN-ION CRIȘAN |
52 | CĂPRARU ECATERINA | 2015 | Improvozația ca geneză în arta actorului | VIOLETA ZONTE |
53 | BEREKMÉRI KATALIN | 2015 | Rolurile din actor – munca actorului în teatrul de repertoriu / Szerep a színészben – a színész munkája a repertoár-színházban | MAGDOLNA JÁKFALVI |
54 | STRAUSZ IMRE ISTVÁN | 2015 | Aspectele estetice și pedagogice ale musicalului / A musical műfajának esztétikai és pedagógiai vetületei | ÁRPÁD KÉKESI-KUN |
55 | STAMATOIU CRISTIAN | 2016 | „Lanțul slăbiciunilor” de comunicare în lumea lui Caragiale și în cea de azi | SORIN-ION CRIȘAN |
56 | BADEA A. ALINA-DENISA | 2016 | Procesul estetizării scenice în balet. Despre „corpul ambiguu” | SORIN-ION CRIȘAN |
57 | NEACȘU C. ADRIAN | 2017 | Valorile fundamentale ale omului din spatele actorului | SORIN-ION CRIȘAN |
58 | CĂBUZ I. ANDREA | 2017 | Performativitatea creațiilor artistice realizate în natură | ILDIKÓ-ANDREA UNGVÁRI-ZRINYI |
59 | PEȘCHIR C.T.A. LINDA | 2017 | Viitorul baletului European între teatru și dans – evoluție și revoluții | VIOLETA ZONTE |
60 | ARDELEANU C. COSMIN | 2017 | Recunoașterea principiilor arhitecturale sonore în plastica scenei de teatru | SORIN-ION CRIȘAN |
61 | ALBERT F. GYÖNGYVÉR-MÁRIA | 2018 | Teatrul școlar din Colegiul Székely Mikó de la începuturi până la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial Diákszínjátszás a Székely Mikó Kollégiumban a kezdetektől a II. Világháború végéig | ILDIKÓ-ANDREA UNGVÁRI-ZRINYI |
62 | VASINIUC A. FLORIN TIBERIUS | 2018 | Teatrul și intervalele eticii. „Cazul” Mihail Sebastian | SORIN-ION CRIȘAN |
63 | DAILLÈRE J. P. JULIEN Cotutelă cu Universitatea Cergy-Pontoise din Franța-2017 |
2018 | Penser les processus de création et reception de l’oeuvre scénique à travers la métaphore du système digestif (Gândirea procesului de creație şi receptare a unei opere scenice prin metafora sistemului digestiv). | SORIN-ION CRIȘAN/ CATHERINE MAYAUX |
egyetemi professzor
egyetemi professzor
egyetemi professzor
egyetemi docens